Our Class

We, 5sc3's members, 34 students in total are doing our best in defeating our greatest enemy, SPM to achieve the best result. We take 5 basic subjects with 5 other additional subjects that is ICT, Account, Physics, Chemistry and Additional Mathemathics. Our class techer is Pn Siti Lumazah and she is teaching us the Physics subject. As time goes by, we seemed to attract the teachers' attention in wrong way, but keep in mind that even our attitudes don't meet the teachers' expectation, we are still doing our best for our dearest teachers, our beloved parents and for our respected futures.

Moto

Motor tak hidup tanpa kunci , hidup tak cemerlang tanpa ilmu.

Visi

This world is way better off with the inventions of advanced technology, so grab this chance, prove ourselves, the ICT students that we can be those who invents the advanced technology.

selamat hari ibu^^ from me!(teyha)

Sunday, May 9, 2010

orang kata aku lahir dari perut mak..(bukan orang kata..memang betul..)
bila dahaga, yang susukan aku.....mak
bila lapar, yang suapkan aku.....mak
bila keseorangan, yang sentiasa disampingku.....mak
kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.....mak
bila bangun tidur, aku cari.....mak
bila nangis, orang pertama yang datang.....mak
bila nak bermanja, aku dekati.....mak
bila nak bergesel, aku duduk sebelah.....mak
bila sedih,yang boleh memujukku hanya.....mak
bila nakal, yang memarahi aku.....mak
bila merajuk, yang memujukku cuma.....mak
bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.....mak
bila takut, yang tenangkan aku.....mak
bila nak peluk, yang aku suka peluk.....mak
aku selalu teringatkan.....mak
bila sedih, aku mesti telefon....mak
bila seronok, orang yang pertama aku nak beritahu.....mak
bila bengang..aku suka luah pada.....mak
bila takut, aku selalu jerit....."mmaaakkkkk!"
bila sakit, orang yang paling risau adalah.....mak
bila nak exam, orang paling sibuk juga.....mak
bila buat hal, yang marah aku dulu.....mak
bila ada masalah, yang paling risau.....mak
yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.....mak
yang selalu masak makanan kegemaran aku.....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.....mak
yang selalu berleter kat aku.....mak
yang selalu puji aku.....mak
yang selalu nasihat aku.....mak
bila nak kawin..orang pertama aku rujuk dan rujuk.....mak

aku ada pasangan hidup sendiri.....

bila seronok, aku cari.....pasanganku
bila sedih, aku cari.....mak

bila berjaya, aku ceritakan pada.....pasanganku
bila gagal, aku ceritakan pada.....mak

bila bahagia, aku peluk erat.....pasanganku
bila berduka, aku peluk erat.....mak
bila bercuti, aku bawa.....pasanganku
bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak

bila sambut velentine, aku bagi hadiah pada pasanganku..
bila sambut hari ibu..aku cuma dapat ucapkan..."Selamat Hari Ibu"
selalu...aku ingat pasanganku..
selalu...mak ingat kat aku..

bila-bila.....aku akan telefon pasanganku
entah bila...aku nak telefon mak

selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
entah bila...aku nak belikan hadiah untuk mak

renungkan..........
"kalau kau sudah habis belajar dan bekerja...bolehkah kau kirimkan wang untuk mak?

mak bukan mintak banyak....lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah..."
berderai air mata jika kita mendengarnya.....

tapi kalau mak sudah tiada...
MAKKKK....RINDU MAK........RINDU SANGAT........

berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.....
berapa ramai yang sanggu mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya....
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali...berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya.....

*****************************************************************

aku dah peluk mak aku..
aku dah cium mak aku..
aku dah ucapkan "selamat hari ibu.."
kau orang sudah ke??
ibu kita xharapkan hadiah..
cuma kasih sayang dari anak2nya..
jadi...
ucapkanlah walaupun "sayang"
perkataan tu lebih bermakna dari segala2nya..
SAYANG MAK SELAMA-LAMANYA!!!

4 comments:

Asyikin said...

bagus ur ko..
anak misali..
mcm aq..
haha..
amalkn slalu..
:-)

teyha said...

hahaha...
aku mmg bagus kutt..
huk ^^

KaisaYutaka said...

bapak r panjang~
tp aku x sanggup nk bce sbb wane pink X_X

teyha said...

hahaha~

Post a Comment

Archive